tirsdag den 24. juni 2014

Sonobe DIY - Ja det er mere origami

Ferien er nu en uge gammel og jeg er taget ned til min mor, hvor jeg er fuld gang med at lave endnu mere origami. Jeg finder meget inspiration på Pinterest. En af de blogge, hvor jeg virkelig har fået inspiration er en tysk blog ved navn Ludorn. Det er en udmærket blog, men problemet er, at den er på tysk og DIY ikke er specielt udført med billeder.  Jeg er faldet over Sonobe origami, som er form for origami hvor man folder forskellige æsker og stjerner efter den samme origami grundform. Jeg har lavet æsker og meget andet. I dette indlæg vil jeg vise hvordan du kan lave en kvadratisk Sonobe box, problemet med når man sætter papirene sammen, at det er svært at beskrive, fordi det er noget hvor man skal bruge lidt logik for at finde selve meningen med hvordan det skal sættes sammen.
Du skal bruge 6 kvadratiske stykker papir, du bestemmer selv størrelsen, men jeg har brugt 15x15

Fold det på midten

Fold det på midten af hvert side af midter folden

Fold spidserne på venstre side af arket som på billedet

Fold endnu en gang over det foldet stykke

Sådan ser det ud

Fold nu sammen så de mødes på midten

Fold de spidser over som du ikke har foldet over før, og put dem under lommen

Sonoben ser nu sådan ud

Fold på midten

Fold spidserne sammen 

Nu skulle figuren gerne se sådan ud

Lav 6 figurer på samme måde

Når du skal til at sætte dem sammen så husk det skal være en kvadratisk figur. Ta' den blå spids ind i den røde

Ta' den gule ind i den røde spids som er ved siden af den blå

Flet den nu sammen så den får for som en firkantet box

Den sidste figur lukker boxen

Så er den færdig, håber DIY'en hjælper dig 

Senere vil der kommer billeder af andre figure jeg har lavet efter Sonobe modellen. God aften.
Med Kreative Hilsner Christina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer