torsdag den 26. juni 2014

DIY til 12 arks Sonobe stjerne

I går linket jeg til bloggen via en stjerne jeg havde lavet. Det var et meget populært indlæg med over 100 likes.. Wow tænker jeg. Flere af dem der havde kommenteret på billedet savnede en ordentlig DIY og da jeg selv savner den, har jeg forsøgt, men må konstatere at på et tidspunkt er man nød til at forsøge selv fordi det er vanskeligt at forklare. Hvis der er noget I ikke forstår så skriv, jeg skal nok prøve at uddybe.

Det skal du bruge: 12 stk. kvadratisk stykker papir (jeg har brugt 9x9, lim, malingsspray lidt vand og akrylmaling i en sprayflaske, to træperler, snor

Du begynder med et ark som du folder på midten

Du folder nu på i midten af hver midte

Du folder den venstre spids ind mod den første fold

Dit ark skulle gerne se sådan ud

Fold nu over den forrige spids 

Det skulle gerne se sådan ud

Fold den yderst fold ind på begge sidder

Siderne hvor du ikke har foldet ind foldes ind i den modsatte folds lomme

Din figur ser nu sådan ud

Fold den nu på midten, ind mod den mere foldet side

Fold vingerne den modsatte side

Din figur ser forhåbentlig sådan ud. 

Gentag processen til du har 12 figurer

Nu skal du samle firgurene i en klynge af 3. Først sætter du den vandratte ind i den lodrette

Lås den tredje sammen med de to andre

Firguren skal se sådan ud

Saml resten til 4 klynger af 3 figurer.

Nu skal de flettes sammen alle sammen. Her er det svært at tage billeder så forsøg dig frem. Husk hele tiden at spidserne slal være trekante som du kan se på billedets venstre side. 

Flet de tre sammen, det kan være en hjælp at tilføje den fjerde, men så fjerne en senere i processen

Flet sammen, på magisk i processen kommer de til at passe selvom det i starten kan virke uoverskueligt!!

Du ved du har gjort det rigtigt når der til sidst kun er 3 flapper tilbage. De skal bruges til at sætte den fjerde figur fast.  

Den sidste flap mangler. Sæt den i og du er færdig

Nu er den færdig. Der kan godt være lidt huler men ved at rette på den bliver de mindre.

Til snor bruger jeg en nylon snor og to trækugler. 

Den ene kugle kommer der lim på og sættes under stjernen, ved at du åbner lidt for den

Nu er den færdig, men hvis den skal spray males fortsætter arbejdet



Normalt ville jeg holde kuglen i hånden, men så kunne jeg ikke tage et billede. Den er sprayet med en blanding af vand og akrylmaling. Hvordan blandingsforholdet skal være bestemmer man selv efter hvilket udtryk man vil have. Prøv dig frem


Så er den på sin gren
God fornøjelse. Jeg håber min DIY hjælper med at lave den stjerne, men prøv dig frem, i begyndelsen kan den virke svær at samle, men på et tidspunkt giver det sig selv.

Med Kreative Hilsner Christina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer