søndag den 9. juni 2013

Den redigeret virkelighed på billeder

Disse puder er også super flotte i virkeligheden, men ved hjælp af lidt Picasa redigering synes jeg lige de blev endnu flottere. 
Da jeg skulle købe stof til mine nye grafiske puder havde jeg egentlig først tænkt på lilla farver, da det er min yndlingsfarve, men da jeg kom ud i Stof og Stil og skulle vælge blev det istedet de mere moderigtige mint og petrol, til dels fordi de i farverne var flottere, men også fordi de var mere lyse og kunne give et andet indtryk end de lilla farver. 
Jeg har lavet rigtig mange grafiske puder i dette forår, men aldrig i disse farver eller med disse mønstre. Jeg har et lille ternet kladdehæfte hvor jeg tegner mine ideer til nogle nye grafiske puder. Jeg lavede den bagerst først. Jeg havde længe tænkt på mønstret men havde ikke fået lavet det. Det er et mønster hvor man skal stryge meget imellem hver synning og hvor der er forskellige mål på trekanteterne. Til en pude der til slut skal passe til Ikeas monteringspude på 50x50 har jeg lavet 8 petroleumsfarvet stykker stof i målene 14x14, 4 hvid e stykker stof i 16x16 og 4 mint i 16x16. De hvide og mint farvet skal halvers 2 gange hvorimod de petroleumslampe kun skal en enkelt gang. 
Den forreste pude var noget mere vanskelig end den lige var på papiret. spidserne drillede og sømrummet i enderne blev meget længere en jeg regnede med og sømrumene i siderne blev derimod kortere en forventet.  Desuden fandt jeg udad at det var meget vigtigt at sy vrang på den rigtige side var meget vigtigt, så jeg brugte meget min opsprætter til denne pude. Da jeg var færdig med selve mønstret konstateret jeg at det var for lille til min pude, derfor syede jeg en mintfarvet kant rundt i siden. Men til trods for mine prøvelser med puden er jeg godt tilfreds.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer