lørdag den 16. marts 2013

Neofant

Jeg har længe været lidt forelsket i Christines stjernefant på bloggen Frk. Turkis. Men skulle jeg købe det? og kunne jeg nu finde ud af det? Men i går var jeg inde i Smuk Sak i Aarhus for at købe mønstret, og jeg har bestemt ikke fortrudt det. Indtil videre har jeg fået lavet denne neonrøde elefant. Den var egentlig lettere at lave en jeg troede. Specielt er jeg vild stolt over at jeg fik lavede øjene.. Brugte et tip som jeg læste i Laura Howards bog Super-cute felt. Hun skriver at man skal tegne det man ønsker at brodere på et stykke bagepapir og så sy igennem det. Jeg lavet omridset af øjene og fjernede så papiret for at sy det hvide og propillen på elefanten. På den måde var det meget let at sy øjne på elefanten. Som tidligere nævnt synes jeg at elefanten var nemmere end jeg troede at lave. Jeg laved stinglængden på symaskinen kortere så det var lettere at styre. Der var mange drejninger, men hvis man følger Christines vejledning er det let. Vejledningen til elefanten kan du købe hos Christine på hendes blog Frk. Turkis, men hvis du kommer forbi Aarhus er det bestemt værd at tage forbi Smuk Sak, hvor en lang række blogger sælger en masse utrolig flotte hjemmelavet ting. Adressen er Borggade 10, 8000 Aarhus.  
Grunden til at elefanten hedder Neofant er at grund stoffet har motiver med neonrøde blomster. Desuden synes jeg det er meget sødt med navn til sådan en sød elefant. Stoffet er som næsten altid købt i Stof og stil. 
 


3 kommentarer:

  1. Supersød lille fætter, og fede farver... :0)

    SvarSlet
  2. Mange tak.. Der kommer nogle flere.. Jeg allerede lavet en til

    SvarSlet
  3. Hvor er den da bare skøn din neon-fant! Superfint materialevalg - det er så skønt at se de mange fine varianter og din kommer selvfølgelig med i næste variant-indlæg :-)
    Håber du har hygget dig med at sy den - /Christine*

    SvarSlet

Tak for din kommentar - det varmer