fredag den 8. februar 2013

Påsken kommer - en lille diy

Jeg hader at lave noget med mange billeder i blogger, men da jeg synes denne ide er så god, og den kræver lidt billeder for at forstå kæmper jeg mig igennem. Jeg har prøvet med Picassa, det tog tid at lave billedserien, men jeg håber den giver menning. Jeg opdagede så senere, at der er to billeder der er ens.  Der er også forklaring nedenunder hvordan man laver det der vises på billederne.  Der er egentlig et stykke tid til påske, men skal man igang er det godt at starte tidligt. Jeg har ikke noget påskepynt så jeg er begyndt tidligt for at få lidt pynt i min lejlighed. Disse kugler kan man lave hele året, det afhænger af hvilket stof man bruger.

1. Ting du skal bruge: Pyntenåle, flamingo æg stort. To forskellige stoffer. Klip en masse firkanter i 5x5 cm.
2. Sæt et stykke stof på bunden af ægget med knappenåle.
3. Fold trekanter ved først at folde diagonalt en gan og så halvere denne trekant.
4. Sæt trekanterne på plads så der er fire som dækker bunden.
5. og 6 Skift stof og sæt nu spidsen ved den sprække der er mellem de to foregående.
7. Sådan ser det ud efter anden række. Forsæt til der ikke er så meget plads tilbage.
8. Nu er du næsten færdig, der er en mindre hvid plet tilbage.
9. Klip et stykke stof som passer til holdet og dæk det til ved at sætte knappenåle i hjørnerne
10. Så er den færdig. Nu skal den bare pyntes med lidt bånd. Jeg har ofte valgt at pynte det med to sløjfer. Hvor jeg først laver en sløjfe og sætter en ovenpå. På billedet nedenfor kan du se noget af det jeg har lavet indtil videre. Der vil komme indlæg om alle tingene inden påske.Sløjfen som jeg ofte laver er på uldkuglerne.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar - det varmer